gototopgototop

Trudnoća

  • Trudnoca
  • Trudnoca

Beba

  • Beba
  • Beba

Porodica

  • Porodica
  • Porodica

Vaša iskustva

Galerija

E-mail Novosti

Anti-spam pitanje 3+4=?
Ime:
Email:

Klinfo.hr

Besplatan sport

Zavod za udžbenike

Magično Bilje časopis



Kupovne kašice vs. kućne kašice

PDFŠtampaEl. pošta

( 22 Glasova )
Kupovne kašice vs. kućne kašice, 4.0 out of 5 based on 22 votes . MamaiBeba.rs

Kao osnovni razlog za davanje prednosti kupovnoj nad domaćom ishranom najčešće se navodi nedostatak vremena za pripremanje i nabavljanje namirnica. Odlučila sam da sprovedem istraživanje na tu temu ne bi li utvrdila činjenice. Da se razumemo, nisam potpuni protivnik kašica (u određenim prilikama, one su pravo rešenje), ali realno, samostalno spremanje hrane za bebu nije prevelika filozofija.

Pitanjem kvaliteta sastava gotovih kašica u odnosu na spremljene uopšte ne želim da se bavim jer smatram da je očigledno. U kućno pripremljenu kašicu bar znate šta ste stavili...

Do kojih zaključaka sam došla? Prvo, svako od nas u proseku ode bar jednom dnevno do prodavnice, kao i jednom nedeljno na pijacu. S obzirom da voće i povrće sad možete naći u svakoj manjoj prodavnici (po nešto višoj ceni, istina), uz svež hleb, jogurt, mleko i novine možete kupiti i poneku bananu, jabuku i šargarepu. Naravno, da ne treba da kupite 100 kg namirnica i da ih vučete zajedno sa detetom, ali pola kilograma mešanog voća i povrća neće napraviti veliku razliku. Na kraju krajeva, može vam i tata priskočiti posle podne (brat ili sestra studenti sa fleksibilnijim danom), a uzmite u obzir da i gotove kašice neko mora kupiti i doneti.

S obzirom na to da je problem nabavke rešen, prelazimo na problem vremena za pripremanje. Što se gotovih voćnih kašica tiče, one su potpuni rekorder u vremenu pripreme, jedina konkurencija im je banana. Ono što je potrebno napomenuti jeste da nepojedene (nemojte slučajno da jedete za sopstvenim detetom, to je najbrži put ka gojenju) kašice treba odmah baciti. Stavljanjem u frižider one zadržavaju svojstva, ali sigurno nećete detetu dati ledenu kašicu i rizikovati upalu grla. Gotove voćne kašice su sjajne za putovanja i izlete, jer sveže pripremljeno voće treba pojesti odmah zato što gubi hranjiva svojstva (što nas dovodi do pitanja šta održava hranjiva svojstva u gotovim kašicama i da li ih uopšte ima).

Za pripremu domaće kašice je, istina, potrebno nešto više vremena, ali ona ostavlja široke mogućnosti kombinovanja. U nju uvek možete ubaciti svo sezonsko voće (koje dete sme da jede) kao i mleveni plazma keks ako želite da pojačate energetsku vrednost. Dakle, dodatni trošak vremena je samo čišćenje i seckanje voća, pritisak dugmeta na blenderu i kasnije čišćenje blendera (najefikasniji način je sipanje malo deterdženta i vruće vode i pustiti blender da radi). Znači, veoma mala vremenska razlika, a ipak je vaše dete u pitanju.

Što se slanih kašica tiče, realna opravdanost gotovih (osim za put, a i to je problematično) ne postoji. Kao prvo, slane gotove kašice su ružnog ukusa (bar sve one koje sam ja probala). Pre nego što se požalite na slab apetit vašeg deteta, probajte kašice koje mu dajete (ne zaboravite da je majčino mleko ukusno). Kao drugo, vreme pripreme uopšte nije kratko jer zahteva podgrevanje kašice dok je ona još uvek u teglici (ni vi sami ne volite hladan ručak) i dodavanje ukusa.

Najjednostavnija stvar na svetu je pripremiti slanu kašicu. Očistite šargarepu, malo paškanata i celera (kašica će biti slatkasta pa je dete brže prihvata kao prelaz sa mleka) i pileće ili ćureće belo meso u početku (kasnije i teletina dolazi u obzir). Naravno, kasnije dolazi u obzir i paradaiz, grašak i dr. Povrće stavite prvo da se kuva, pa kad se malo razmekša dodate meso i malo pirinča (može i veoma malo soli radi ukusa) i kašica je sama gotova. Naravno, sve to posle ide u blender. Takođe, u ovu mešavinu možete dodati i četvrtinu skuvanog žumanca kad počenete uvoditi jaja.

Ja iskreno verujem da se navike za uzimanjem voća i povrća stvaraju u ranom detinjstvu, kad možete kontrolisati šta vaše dete od namirnica uzima. Već u školskom uzrastu je to mnogo teže, jer je brza hrana na svakom ćošku, i to ne možete sprečiti. Ono što se može sprečiti je rečenica – neću da jedem salatu, nisam krava...

S obzirom na predstojeću letnju sezonu, evo recepta nutricionista za bolju otpornost kože na sunce:

30 grama paradajza sa malo maslinovog ulja svakodnevno

Naravno, uz totalni faktor i poštovanje pravila o boravku na suncu!

 

Autor: Jasmina Gavrilović

Izvor: (B92.net)

comments

Postavi komentar


Security code
Refresh


Vaši komentari