gototopgototop

Trudnoća

  • Trudnoca
  • Trudnoca

Beba

  • Beba
  • Beba

Porodica

  • Porodica
  • Porodica


Pokloni za decu raznih uzrasta

PDFŠtampaEl. pošta

( 15 Glasova )
Pokloni za decu raznih uzrasta, 3.9 out of 5 based on 15 votes . MamaiBeba.rs

Pokloniti nešto nekome koga volimo pruža zadovoljstvo i nama i osobi kojoj poklanjamo. Darom se može pokazati mnogo toga - ljubav, poštovanje, naklonost, nežnost...Pokloni za decu raznih uzrasta Nije samo stvar u tome kupiti poklon. To može svako. „Tajna“ je u tome da osluškujemo tog nekog koga volimo, da saznamo šta želi i oseća, čemu se raduje. Većina ljudi reći će da ih kupovina poklona raduje mnogo više nego kada oni dobijaju dar.

Međutim, poklon za dete ili decu je prava čarolija kada stižu praznici ili rođendani. Njima je lako kupiti bilo šta. Raduju se igračkama, bojankama, knjizi, olovkama, tašnama, odeći i slatkišima podjednako. Ali su igračke uvek u prvom planu. Naša je preporuka da dobro razmislite za koji uzrast dece šta kupujete.

Bebama preporučujemo zvečke, plišane figurice, veće mekane igračke koje su bezbedne za igru. Igračke koje stvarno trebaju deci su one koje im omogućavaju da nauče nove veštine, vežbaju odnose sa drugarima i svetom. Igra je za decu, ali ako je uz to i zabavan, deca uče da su otkrivanje sebe i učenje lepa iskustva. Dobre igračke podstiču razvoj deteta u svakom smislu.

   

Parfemi i mirisi za majke

PDFŠtampaEl. pošta

( 13 Glasova )
Parfemi i mirisi za majke, 3.2 out of 5 based on 13 votes . MamaiBeba.rs

Kada se dete rodi i ode kući sa majkom, cela kuća ili stan počinje da miriše na nežnost. Puderi i kremice su stalno korišćeni i uvek pri ruci. Svaka majka i posle porođaja želi da bude ženstvena, negovana i lepa. Upravo zbog toga je bitno da koristi i neke mirise koji nisu jaki, ali ipak da izražavaju njen karakter. Usput moramo paziti da parfem koji koristimo ne bude previše intenzivan, jer to malom detetu može da škodi ili da mu smeta.

Ipak, postoje pravi parfemi koji su namenjeni za mame i koji daju malu dozu mirisa koži. Ovi parfemi su vrlo prefinjeni i sadrže u sebi puderasteakorde. Arome u sastavu mirisa podsećaju na miris kozmetičkih torbica i pudera, praškaste su, ženstvene i sofisticirane, ili bolje reći ovi mirisi su bebi mirisi koji su slični upravo njima.

Evo, preporučujemo vam nekoliko konkretnih parfema sa kojima ćete doživeti nešto neverovatno lepo i osećaćete se posebno fino.

Baby Touch je dečiji parfem predstavljen 2002. godine. Sačinjen je od vanile, nerolija i mandarine, dizajnirao ga je parfimer Michel Girard. Bez obzira što je namenjen deci, slobodno ga koristite i vratite se u prošlost!

   

Kada započeti učenje stranih jezika?

PDFŠtampaEl. pošta

( 9 Glasova )
Kada započeti učenje stranih jezika?, 4.6 out of 5 based on 9 votes . MamaiBeba.rs

Znati strane jezike danas može biti samo prednost, ali postavlja se pitanje kada je dete dovoljno staro za učenje stranog jezika, Kada započeti sa učenje stranih jezika?a da ga to ne zbunjuje i ne šteti učenju maternjeg jezika i razvoju govora?

Deca se od malena susreću sa stranim jezikom gledajući televiziju i crtiće te vrlo lako pamte i ponavljaju strane reči. Deca koja su odrasla u višejezičnim sredinama ili porodicama u kojima svaki roditelj govori drugačijim (svojim) jezikom, već se u dobu od 6 godina mogu služiti s oba jezika bez zabuna i vrlo ih jasno razlikuju. I to nije sve, takva deca vrlo se lako prebacuju s jednog na drugi jezični izgovor, pa čak se i igraju i zabavljaju rečima različitih jezika. Spomenuta deca, tako, od malena imaju jednu bitnu kvalitativnu prednost koja bi im mogla puno značiti kasnije u životu, na primer kod zapošljavanja.

Uprkos svim prednostima, roditelji se i dalje plaše da bi učenje stranog jezika dok deca još nisu svladala u potpunosti i materinji, moglo biti štetno ili preteško za njih. Roditelji često smatraju da su deca premala za pamćenje novih reči i učenje gramatike.

   

Uticaj odraslih na razvoj govora kod dece

PDFŠtampaEl. pošta

( 24 Glasova )
Uticaj odraslih na razvoj govora kod dece, 4.8 out of 5 based on 24 votes . MamaiBeba.rs

Često nam se dešava da kada nemamo snage, ideje za aktivnosti i kada nam je potreban mir,Uticaj odraslih na razvoj govora kod dece pritisnuti nedaćama možda čak i nesvesno ili linijom manjeg otpora pribegavamo prepuštanju dece televiziji,kompjuteru... Olako i bez kontrole prepuštamo decu malom ekranu jer imamo dobar izgovor – znamo da je tu, pored nas.

Roditeljstvo nije lako. Pre svih, roditelji imaju odgovornost za organizaciju slobodnog vremena svoje dece. Od odraslih zavisi kako će deci biti organizovan dan a i kako će i u kojoj meri da koriste televizor, kompjuter, igrice... Odrasli i ostali odgovorni za dečji razvoj i rast ne razmišljaju uvek kakvi se sadržaji plasiraju deci (agresivni crtani filmovi, skaradne i napadne reklame, tragične vesti,zastrašujući snimci, neprimerene igrice).  Deca izložena ovakvim uticajima identifikuju se sa junacima, imitiraju ponašanje,  neprimereni govor... Izrazitim i intenzivnim povećanjem zvučnih i svetlosnih efekata, brzine dešavanja  deca često ni ne stignu do suštine priče i razumevanja poruke. Kako doći do suštine priče, kako izvući poruku, kako učiti na tuđim primerima, kako organizovati vreme a i naći pravu meru?

Bitno je kvalitetno bavljenje decom što podrazumeva zajedničko gledanje TV emisija i diskutovanje o viđenom. Kada smo zajedno ispred TV ekrana možemo da otkrijemo i šta i kako dete nešto razume a i da probudimo i podstaknemo nova interesovanja za pojedine teme npr. o dalekim predelima, davnim istorijskim periodima, kako izgledaju neki eksperimenti, kako se radi u podmornici, rudniku... Zbog svih pozitivnih i negativnih strana druženja sa televizorom, kompjuterom pravi je izazov za roditelje a i odrasle iz detetovog okruženja, kako odrediti pravu meru, odnosno koliko mališanima dozirati TV program kao i druženje sa računarima.

   

Negovati radoznalost kod dece

PDFŠtampaEl. pošta

( 18 Glasova )
Negovati radoznalost kod dece, 4.8 out of 5 based on 18 votes . MamaiBeba.rs

Istraživanja pokazuju da radoznalost koja je posebno izražena tokom detinjstva pomaže razvoj saznajnog mehanizama mozga. Previše televizije, ekrana, igračaka na baterije ili drugih spravica može prekinuti ovaj izuzetno bitan razvoj. Posledice su usporen proces maštovitog pristupa rešavanju problema i nedostatak kreativnog razmišljanja, u čemu su  deca inače izuzetno dobra!

Negovati radoznalost kod dece

Nikada ne smemo zaboraviti da su bebe, mala deca i malo veća deca biološki predisponirani da uče iz sveta koji ih okružuje i da za njih i običan osušeni list može biti fascinirajući!!! Treba poštovati ovakav detinji način razumevanja sveta i ne treba  previše razmišljati o tome šta detetu kupiti da bi ono postalo pametno. Ne samo da naši mališani uče SVE VREME, već svako od njih ima svoj jedinstven način na koji to čini. Učenje možemo nazivati razvijanjem sopstvenog,  jedinstvenog, plana koji mi ne možemo videti! Bilo bi mnogo lakše kada bi sva deca imala isti plan, a sigurno je da bi i naš obrazovni sistem voleo da je tako. Međutim, svako dete je jedinstveno i različito, a činjenica da će svako dete istraživati i otkrivati svet različito, u sopstvenom ritmu, jeste ključ razumevanja zdravog rasta i razvoja deteta.

Da bi se razvio saznajni mehanizam,  malom detetu treba omogućiti ( isto kao i starijoj deci, i adolescentima), da slobodno pokreće stvari oko sebe i prilagoditi igru njegovoj izuzetnoj mašti. Zato su kartonske kutije, krpe, plastične posude, drvene kocke, ali naravno i lutke, medvedići, vozići, bageri, autići, čak i kućni ljubimci, veoma zanimljive igračke za decu. Stvari od kojih mozak otupljuje su virtuelni svetovi, igračke koje funkcionišu samo na jedan način, sprave koje zahtevaju stalnu kontrolu prstima. Interakcija između deteta i prirodnog sveta razvija čula i primarnu vezu između deteta i prirode. Deca se unose u što više čulnih istraživanja. Mada, mi bismo bili sretniji kada bi oni preskočili slikanje kakom! To nije važno za njih samo zbog toga da bi razumeli razliku između tekstura ili osećaja toplote. Jedno nedavno sprovedeno istraživanje ukazuje na snažnu vezu između čulnog i motoričkog razvoja i mišljenja. To znači da postoji veza između motoričkog korteksa i delova frontalnog režnja zaduženog za rezonovanje – pokret stimuliše kreativnost. To znači da ako kao dete samo sedite ispred TV-a, postoje velike šanse da nećete postići svoj pun potencijal kao odrasla osoba. Igranje u pesku je i dalje najbolje za decu!

   

Mаle stvаri su velike stvаri – rаzvijаnje rezilijentnosti kod dece

PDFŠtampaEl. pošta

( 18 Glasova )
Mаle stvаri su velike stvаri – rаzvijаnje rezilijentnosti kod dece, 4.9 out of 5 based on 18 votes . MamaiBeba.rs

Moderаn svet u kome dаnаs živimo prepun je novih stvаri. Mаle stvаri su velike stvаri – rаzvijаnje rezilijentnosti kod deceEkspаnzijа znаnjа i mnoštvo novih nаčinа koje možemo primeniti u rаdu zаhtevаju od svih nаs dа držimo korаk sа vremenom i dа budemo u dobroj formi. Međutim, to, nаžаlost, nismo. Sve je veći broj telefonskih pozivа i elektronske pošte koju dobijаm od roditeljа i nаstаvnikа koji su veomа zаbrinuti zа decu i аdolescente koji, suočeni sа pritiskom koji nаmeće moderаn nаčin životа, teško izlаze nа krаj sа njim. Sve to vodi jednom zаključku – dа bi svi trebаlo dа budemo veomа zаbrinuti. Kаko istrаživаnjа i stаtistikа pokаzuju, zdrаvlje nаših mlаdih je sve lošije. Ono što nаjviše zаbrinjаvа jeste činjenicа dа sve veći broj mlаdih pаti od depresije, emocionаlne nestаbilnosti, nekog vidа mentаlnog oboljenjа, gojаznosti ili smаnjenih obrаzovnih i socijаlnih sposobnosti. Dаnаšnjа decа se ozbiljno bore!

Mnogi pritisci i poteškoće dаnаšnjice ne mogu se uočiti nа prvi pogled. Ono što sа jedne strаne može biti korisno, sа druge može dа nаprаvi štetu. Tаkvi su, nа primer, televizijа, mobilni telefoni, internet i mp3 plejeri. Biti u mogućnosti dа priuštimo svojoj deci ono što mi nismo mogli dа imаmo trebаlo bi dа bude dobrа stvаr. Nаžаlost, novаc i mаterijаlno bogаtstvo mogu stvoriti više poteškoćа u rаzvijаnju rezilijentnosti kod detetа nego što to mogu stvoriti finаnsijske teškoće i nemаštinа. Sаmo iskustvo štednje i čuvаnjа novcа zа nešto, ili iščekivаnje nečegа što silno želimo, mnogo je prijаtnije i lepše. Sposobnost odlаgаnjа zаdovoljstvа smаtrа se ključnim kvаlitetom emocionаlno zrele osobe. Pripаdnici generаcije „Y" imаju trenutni pristup kreditnim kаrticаmа i svim iskušenjimа kojа idu uz njih, čаk i pre nego što što postаnu potpuno zreli i svesni mogućih posledicа svojih postupаkа. To predstаvljа ono što nаzivаmo emocionаlnom inteligencijom. Sаdа znаmo, više nego ikаdа rаnije, o tome kаko se ljudski mozаk rаzvijа i rаste, а to dovodi do implikаcijа koje su veomа vаžne zа roditelje i roditeljstvo.

Štа je rezilijentnost?
Rezilijentnost se opisuje kаo sposobnost pojedincа dа uspešno uprаvljа svojim životom i dа se lаko prilаgodi promenаmа i stresnim situаcijаmа pronаlаzeći zdrаve i konstruktivne nаčine njihovog rešаvаnjа. Jednostаvnije rečeno, to je nаše umeće opstаnkа, nаšа sposobnost dа se povrаtimo nаkon nekog trаumаtičnog i teškog dogаđаjа i ponovo budemo srećni i uspešni, i dа sve što nаm se dogаđа – od lepih i prijаtnih do veomа teških situаcijа – posmаtrаmo i pаmtimo kаo korisno, životno iskustvo. Mlаdim ljudimа je uvek bio potrebаn efikаsаn nаčin nа koji bi se suočili sа poteškoćаmа, аli moderаn svet dаnаs imа više poteškoćа nego ikаdа rаnije, i čini se dа mlаdi ljudi dаnаs mnogo teže izlаze nа krаj sа nepovoljnim okolnostimа nego rаnije generаcije.

   

Stare igre i nove igrice

PDFŠtampaEl. pošta

( 20 Glasova )
Stare igre i nove igrice, 4.8 out of 5 based on 20 votes . MamaiBeba.rs

Igra je odvajkada sastavni deo dečjeg života.Kroz igru deca razvijaju svoje psihičke,Stare igre i nove igrice intelektualne, emocionalne, društvene i moralne sposobnosti. Zbog toga je igra odavno predmet naučnih istraživanja. Postoje različiti psihološki, pedagoški, sociološki, antropološki, etnološki pristupi dečjoj igri i razvijene su različite teorije.

I  U Rečniku SANU igra je definisana kao aktivnost, kretanje, radnja ljudi, najčešće dece, čiji je cilj zabava, razonoda, udovoljavanje spontanim željama. Igra je odvajkada sastavni deo dečjeg života. Kroz igru deca razvijaju svoje psihičke, intelektualne, emocionalne, društvene i moralne sposobnosti. Zbog toga je igra odavno predmet naučnih istraživanja. Postoje različiti psihološki, pedagoški, sociološki, antropološki, etnološki pristupi dečjoj igri i razvijene su različite teorije. Teorijski koncepti Vigotskog, Pijažea, Smita, Elkonjina, koji su se bavili psihologijom dečje igre, tretiraju dečju igru kao aktivnost sa naglašenim kognitivnim, edukativnim, komunikacijsko-simboličkim vrednostima, dopunjenim i funkcijom fizičkog razvoja. Sociolozi, psiholozi i pedagozi poslednjih decenija XX i početkom XXI veka veliku pažnju posvećuju karakteristikama i značaju dečje igre, pa se na osnovu različitih gledišta razvijaju i različite savremene teorije. Najnovija teorija sugeriše da je igra jedan od najvažnijih faktora neophodnih za uspešno funkcionisanje ljudskog društva. U ovom radu prvenstveno ćemo se osvrnuti na fenomen igre sa jezičkog stanovišta i sagledati igru nekada i sada kroz leksiku i terminološka određenja. Pre toga, nemoguće je ne sagledati igru kroz sve aspekte njenog ispoljavanja u dečjem svetu.

   

Strana 1 od 18

Vaši komentari