Kako dete misli i oseća

Svaki period razvoja deteta ima svoje specifičnosti koje treba poznavati da bismo bolje razumeli svoje dete.

OD 1 - 2 GODINE ŽIVOTAKako dete misli i oseća

U ovom periodu dete je mali istraživač koji čini mnoge stvari kako bi ispitalo kako one funkcioniše. Sva deca imaju potrebu da dodiruju, kušaju, bacaju, stavljaju u usta. Sve to ne čine da bi nekog uzrujali nego zato jer je to neophodno za razvoj njihovog mozga. Stoga treba detetu osigurati mogućnosti za istraživanje, a ono što ne želimo da dete dira jednostavno staviti izvan njegovog dosega.

Potreba za nezavisnošću vrlo je izražena kod sve dece ovog doba. Njihovo: NE! Može značiti mnogo različitih stvari. Uložiti trud i vreme u otkrivanje razloga može biti veliki doprinos za kvalitetu vaših odnosa kao i za brže osveštavanje i verbalizaciju vlastitih kao i tuđih emocija.

OD 2 - 3 GODINE ŽIVOTA

U ovom periodu dete obzirom da saznaje više o svetu oko sebe, razume više o opasnostima, raste imaginacija;  može postati strašljivo i sramežljivo. Važno je da od roditelja dobije mnogo umirivanja i podrške. Ono mora znati da razumete i poštujete njegove osećaje i da brinete o njegovoj sigurnosti.
Dete ove dobi počinje razumeti svoje osećaje. Zato je važno da osim poštovanja njegovih emocija zajedno sa njim otkrivate svet, veselite, razgovarate i pokazujete i imenujete šta osećate.

OD 3 - 5 GODINA ŽIVOTA

Potreba da sazna sve i svemu najbolje bi okarakterisali ovaj period. Dete postavlja bezbroj pitanja i osim odgovora traži Vaše učestvovanje i proširenje interesa. Pa ukoliko je  vaše dete zainteresovano za npr. automobile; osim imenovanja automobila po parkiralištima, možete: skupljati i izrezivati sličice automobila iz časopisa, gledati emisije o automobilima, čitati knjige, enciklopedije i slikovnice o automobilima, priuštiti mu vožnju u različitim automobilima, obilaziti sajmove automobila.Na taj način osim što proširujete njegova saznanja; izgrađujete i kvalitetan emocionalan odnos sa vašim detetom jer dajete važnost njemu i njegovim interesima.
(Prema knjizi J.E. Durrant: Pozitivna disciplina, šta je to i kako je primeniti)

Autor:  Eleonora Glavina - psiholog / www.dvck.hr

0 komentara:

Prijavite se za newsletter

Budite u toku kad objavimo nove savete za mame i njihove najmilije.