Oprezno sa peršunom u trudnoći

Peršun je izuzetno bogat mineralima i vitaminima (na prvom mestu vitamin C, zatim tu su provitamin A, Peršun u trudnoćikompleks vitamina B, kao i vitamin B12) i nema visoko-kaloricnu vrednost,  što ga svrstava u red visokokvalitetnih namirnica i lekovitih sredstava.

Pored toga što vitamini i minerali čine da peršun u ishrani daje specifičnu aromu, vitamini i minerali čine da se naše telo dobro oseća usled korišćenja peršuna.Koristi se kao začinska biljka uglavnom, ali su poznata i njegova lekovita svojstva.

Sprečava nadimanje, umiruje grčeve i deluje protiv vrenja u crevima. Već male količine peršuna mogu izazvati probavne procese i lagano pospešiti menstruaciju.

Zato mora postojati oprez prilikom korišćenja peršuna u trudnoći, jer peršun  u ekstremnim količinama ima dejstvo kao uterotonik, odnosno sastojak koji izaziva stiskanje zidova materice. Ako se sa njegovim uzimanjem pretera, može da bude štetan i da pravi kontrakcije. Zato je najbolje da ga izbegavate ili uzimate u manjim količinama. Nisu isključena ni njegova korisna svojstva jer, prema mnogim tvrdnjama, esencijalna ulja peršuna stimulišu uterus, povećavaju količinu mokraće, smanjuju infekciju urinarnog trakta i uništavaju bakterije.

Ne sme se upotrebljavati kod upalnih procesa u bubrezima, ali je zato dobar kao pomoćno sredstvo da od njega pravite čajeve kod upale mokraćnih kanala, ali se predhodno treba obavezno posavetovati sa ginekologom (lekarom).

 

Nutritivni sastav peršuna (100g):
Kalorija    23
Ukupno masti    0.5g
Zasićene masti     0.1g
Holesterol    0mg
Natrijum     46mg
Ugljenihidrati    3.7g
Dijetalna vlakna     2.8g
Šećeri      0.9g
Proteini      2.1g
Kalcijum    67mg
Kalijum     521mg

0 komentara:

Prijavite se za newsletter

Budite u toku kad objavimo nove savete za mame i njihove najmilije.