Vitamini u trudnoći

Jako je važno da trudnice dobiju što više vitamina i minerala koliko je moguće kroz dobro zaokruženu ishranu, zanimljivo  je da čak i najzahtevnije osobe koje paze na isharanu ne dobijaju optimalnu količinuVitamini u trudnoći vitamina i hranljivih materija iz hrane. Ali takođe može biti teško da se tačno odredi šta uzeti kao dopunu ishrani tokom vremena.

Mnogo toga se promenilo u poslednjih 10 godina u odnosu na ono što stručnjaci predlažu za trudnice i njihove potrebe u ishrani. Mnoge vitamine koje su ženama govorili da više ne uzimaju čine sadašnje "liste". Pored toga, novi nedostaci su otkriveni kod trudnica koje treba rešavati kroz dijetetske dodatke ako je moguće.

Vitamin B6
Ne samo da je vitamin B6 važan za razvoj mozga bebe i nervni sistem, već odlučujući kod produžavanja lutelne faze, naručito kod žena koje imaju deficit u dužini dana tj. direktno pospešuje plodnost.  Pirinač i pšenične mekinje su namirnice sa najviše vitamina B6, pistaći su ukusni za užinu i odličan dodatak salatama, seme  suncokreta i susama, beli luk, pasulj, orasi, krompir, banane, i riba.

Takođe možete povećati svoj dnevni unos pijenjem čaja lista crvene maline ili uzimanjem lista crvene maline u obliku kapsula. Ova neverovatna biljka, koja je takođe preporučljiva da se uzima za pripremanje svoga tela za rad, rođenja, i porođaje, prirodno sadrži vitamin B6.

 

B6 je vrlo koristan u lečenju jutarnje mučnine u trudnoći ili same mučnine. Skoro 16 – 25 mg Vitamin B6 ili piridoksina, tri puta dnevno se preporučuje za prevenciju od mučnine i povraćanja u trudnoći majke.

Đumbir bombone i đumbir čaj pomaže da se oslobodite mučnine. Đumbir kapsule su takođe dostupne i dobre za ovaj poremećaj.

(Visoke dnevne doze vitamina B6 može smanjiti rizik raka debelog creva za 58%, tvrde studije Harvard Medicinske škole).

Vitamin D
Posebno u onim delovima sveta koji imaju manje sunčeve svetlosti u toku zime, nedostatak vitamina D je sasvim uobičajeno. Ovaj nedostatak sunčeve svetlosti, u kombinaciji sa našim opštim padom potrošnje  svežeg voća i povrća, znači, da većina ljudi jednostavno ne dobija dovoljno vitamina D. Trudnicama i dojiljama, posebno treba da povećaju unos ovog bitnog vitamina.

D vitaminu se od nedavno pripisuje smanjenju rizika od razvijanja nekoliko hroničnih bolesti, a može čak i smanjiti verovatnoću komplikacija tokom trudnoće. Riba i mlečni proizvodi su prirodno dobri izvori vitamina D, uključujući i mleko, sir, i jogurt. Zaista više ne postoji  mišljenje kao što je 'previše' dobijanja vitamina  D, zbog čega je dnevno uzimanje vitamina D kao dodatak uvek dobra ideja. Pronađite kombinaciju vitamina D i kalcijuma kao dodatak ako je ikako moguće.

Folna kiselina ili vitamin B9
Već neko vreme sada, folna kiselina je poznata da bi se sprečilo stvaranje ozbiljnih defekata kod rođenih beba. Pošto Folna kiselina igra tako važnu ulogu u razvoju deteta od samog početka, ne samo da se  preporučuje trudnicama, već je to veoma vitalna namernica za žene svih godina koje rađaju, a posebno onih koje pokušavaju da začnu. To je takođe značajan izvor prirodne energije za vas.

Možete povećati unos folne kiseline naravno ako jedete više žitarica, tamno zeleno lisnato povrće, spanać,  pasulj, suncekret semenke, pistaće i kiriki, kao i agrume, od mesa džigericu koja je veoma bogata ovim vitaminom. Čak i ako dobijate dosta ovih namirnica, ipak je dobra ideja da se svakodnevno unosi folna kiselina kao dodatak.

Autor: Danijel Đ.

0 komentara:

Prijavite se za newsletter

Budite u toku kad objavimo nove savete za mame i njihove najmilije.