gototopgototop

Trudnoća

  • Trudnoca
  • Trudnoca

Beba

  • Beba
  • Beba

Porodica

  • Porodica
  • Porodica

Vaša iskustva

Galerija

E-mail Novosti

Anti-spam pitanje 3+4=?
Ime:
Email:

Klinfo.hr

Besplatan sport

Zavod za udžbenike

Magično Bilje časopis



Kako prehranom povećati plodnost

PDFŠtampaEl. pošta

( 3 Glasova )
Kako prehranom povećati plodnost, 4.3 out of 5 based on 3 votes . MamaiBeba.rs

Ne postoje određene vrste hrane koje će osobu sasvim sigurno učiniti plodnijom.

Verovatno već i sami razumete šta tačno znači "dobra prehrana",

evo nekoliko dodatnih činjenica o tome kako ono što unosite u sebe utiče na vašu plodnost.

Prehrana i trudnoća

Osnove dobre prehrane

Ako se nadate trudnoći, pazite da unosite dovoljne količine:

  • vitamina E. Dobri izvori su: celovite žitarice, brokula, alfalfa klice, orašasti plodovi, kvasac, zeleno lisnato povrće, soja
  • vitamina A. Dobri izvori su: brokule, prokulice, kupus, bok choy, kelj, karfiol, alfalfa
  • vitamina C. Dobri izvori su: brokule, prokulice, kupus, kelj, karfiol, alfalfa, naranče
  • vitamina D. Dobri izvori su (za muškarce): alfalfa, mlečni proizvodi, losos
  • kalcijum. Dobri izvori su (za muškarce): soja, brokula, alfalfa, mlečni proizvodi, losos
  • željeza. Dobri izvori su: alfalfa klice, zeleno lisnato povrće
  • cinka. Dobri izvori su: kvasac, sjemenke, soja
  • folne kiseline. Dobri izvori su (za žene): zeleno lisnato povrće, celovite žitarice, kvasac, soja, citrusno voće
  • esencijalne masne kiseline. Dobri izvori su: biljna ulja, riba

Najvažnija stvar koju treba znati o vitaminima i mineralima jeste da se oni najbolje apsorbiraju te da ih telo najbolje koristi u izvornom obliku, odnosno u obliku hrane, umesto u obliku tablete ili dodatka prehrani. Takođe, moguće je uneti preterane količine vitaminskih supstanci i tako naštetiti svom telu, umesto da mu se pomogne. Jedina od tog pravila se izdvaja folna kiselina za žene koju treba uzimati u obliku tablete ili dodatka prehrani (800 mikrograma dnevno) uz unos prehranom jer postoji snažna veza između folne kiseline i neuralnih defekata pri porodu.

Hrana koju treba izbegavati

Evo kratkog popisa stvari koje treba izbegavati kada želite zatrudneti (a i kasnije, tokom trudnoće i dojenja).

  • alkohol
  • veštački zaslađivači
  • boje za hranu
  • đumbir i proizvode od đumbira
  • tonike (pića)
  • kofein (čokolade, napitke, kafu, čaj, neke lekove protiv prehlade i protiv bolova)
  • natrijum glutaminat i druge aditive
  • delomično kuvanu ili nekuvanu hranu
  • zagađenu hranu ili vodu
  • dijete, posebno one restriktivne
  • aspirine i druge lekove protiv bolova
  • antihistamine i sve druge lekove koje vaš ginekolog nije odobrio
  • neke oralne antibiotike

Zagovornici makrobiotičke i zdrave prehrane kažu da bi trebalo izbegavati i sledeće namirnice, no hoćete li ih koristiti u prehrani ostavljamo vama na volju:

  • meso i jaja
  • šećer, posebno rafinirane šećere
  • mleko i mlečne proizvode
  • grahorice
  • proteine

Ako razmatrate promene u prehrani, najbolje je obratiti se nekom lekaru ili nutricionistu. Ako promene u prehrani uvodite da biste povećali svoju plodnost i mogućnost začeća, imajte na umu da treba voditi računa o ukupnom zdravlju tela, a ne o masi ili obliku. Kada se spremate na trudnoću nije pravi trenutak za restriktivne dijete. Promena prehrambenih navika neće uticati samo na vašu plodnost, nego će vas i pripremiti na devet meseci trudnoće i na kasnije napore sa novorođenčetom.

comments

Postavi komentar


Security code
Refresh


Slični članci

Vaši komentari