Dijeta u trudnoći je zabranjena

Eksperti su tu izričiti – nikakve dijete tokom trudnoće! Normalno je da za vreme trudnoće dobijete od 11 do 14 kilograma. To je naravno kilaža koja se odnosi ne žene zdrave telesne težine pre trudnoće.
Ukoliko ste pre trudnoće preterano gojazni, preporučuje se da u trudnoći dobijete najviše sedam do osam kilograma. Neke trudnice „nabace“ i znatno više, što zavisi o težini bebe, uvećanosti materice, posteljici i amnionskoj tečnosti. Na sreću, ovaj višak nestaje vrlo brzo nakon porođaja.

U suštini trebali biste uneti u organizam oko 2.500 kalorija dnevno (žene mimo trudnoće treba da unesu oko 2.100). Ovo povećanje kalorija neophodno je i vama i vašoj bebi. Pored toga, u trudnoći dolazi i do promena u vašoj psihologiji. Nivo šećera u krvi opada na vrlo nizak nivo između obroka, i upravo je to razlog zbog kojeg većina trudnica vrlo često oseća glad i ima potrebu da jede između obroka.
Zato ako u trudnoću uđete opterećujući se razmišljanjem o skidanju suvišnih kilograma, cela vam trudnoća može pasti teško.

Bebe su efikasne u dobijanju onog što im je potrebno, pa zato ukoliko se bavite mišljenjem o dijeti u trudnoći, to će zasigurno predstavljati mnogo veću pretnju za vaše zdravlje nego za zdravlje vaše bebe.
Međutim, na taj način možete i bebu izložiti nepotrebnom riziku, jer se neunošenje svih potrebnih nutrijenata može odraziti na rast i razvoj ploda. Umesto da pokušavate skinuti koji kilogram baš za vreme trudnoće, eto vam prilike da uspostavite zdrave navike u ishrani kojih ćete se pridržavati i nakon porođaja i ubirati plodove takvog načina ishrane celi život.

 

0 komentara:

Prijavite se za newsletter

Budite u toku kad objavimo nove savete za mame i njihove najmilije.