Dvadeset sedma nedelja trudnoće

Dvadeset sedma nedelja trudnoće
Oči vaše bebe postaju plave
Jedite manje obroke kako biste olakšali varenje
Grčevi su češći, ali mogu da se ublaže

Šta se događa kod vaše bebe
Plave, zelene, boje lešnika…pitate se koju boju očiju će imati vaše dete? Njene dužice – deo oka u boji, sada počinje da razvija pigment (melanin). Mnoge bebe se rode sa plavim očima, jer još uvek formiraju melanin. Boja se menja tokom godina, pa iz plave pređe u zelenu, boju lešnika ili braon. Što više melanina imate (to zavisi od gena), oči su vam tamnije boje. Tako da ako vi imate braon oči, i vaša beba će najverovatnije imati takve. To ćete sa sigurnošću znati tek kada dete napuni dve godine.
Beba se sve više razvija, a sada može i da sisa i palac, što je dobro u stomaku, jer tako razvija vilicu.

Šta se dešava kod vas
Sada kada beba ima 36cm a teška je oko 850 grama, ima manje mesta sa strane u materici i sve se pomera na gore i pritešnjeno je. Uh, eto gorušice! Izbegavajte obilne obroke, jer ih vaš stomak neće lako podneti, a moguće je i da ćete osećati mučninu od prejedanja. Imate osećaj kao da nemate dovoljno vazduha i da ne možete da se nadišete. To je zato što vam je materica sada blizu grudnog koša i moguće je da pluća već ne mogu potpuno da se rašire. Ne brinite, bebi ne nedostaje kiseonik.
Uobičajeno je i da osećate grčeve u nogama (češće u butinama, a posebno noću). Stručnjaci tvrde da je to usled nedostatka magnezijuma i kalcijuma koji su iskorišćeni za razvoj bebe. Zbog težine verovatno vam je pomalo poremećen osećaj ravnoteže. Zato je važno da se krećete pažljivo kako biste izbegli padove.

Šta bi trebalo da radite
Jedite manje obroke koje ćete lakše svariti. Pokušajte sa narezanim avokadom na integralnom hlebu, letnjim voćem i jogurtom pomešanim sa iseckanim orašastim plodovima, ili šunkom i salatom.
Kad su grčevi u pitanju, pokušajte i sa istezanjem (ispružite nogu i savijajte članak i prste). Izbegavajte čarape koje vas stežu. Zamolite vašeg partnera da vam izmasira listove i butine (međutim, to nije najbolja ideja u 3 ujutru!). Pokušajte da sprečite noćne grčeve užinama koje sadrže magnezijum i kalcijum, kao što su čaša mleka i banana.
 

0 komentara:

Prijavite se za newsletter

Budite u toku kad objavimo nove savete za mame i njihove najmilije.