Trideset treća nedelja trudnoće

Trideset treća nedelja trudnoće

Šta se događa kod vaše bebe
Dok kosti vaše bebe postaju sve tvrđe, kosti lobanje još uvek nisu spojene, pa mogu da se pomeraju i preklapaju, što olakšava bebi da se prilagodi porođajnom kanalu i lakše izađe (iz tog razloga kod nekih beba glava bude malo izobličena pri porođaju). Lanugo dlake na telu polako nestaju. Beba je sada duga oko 44cm, a teška je oko 2kg.

Šta se događa kod vas
Dobijate oko pola kilograma nedeljno na težini. Ako imate jake glavobolje, smetnje sa vidom, ako počnete naglo i mnogo da otičete, naročito u licu, ako osećate muku, povraćate i imate jak bol u stomaku, morate odmah kod lekara. Ovi simptomi mogu da ukazuju da imate preeklampsiju, poremećaj koji se javlja samo u trudnoći i predstavlja jednu od najtežih komplikacija, a glavne karakteristike su oticanje, belančevine u mokraći i nagli skok pritiska.
Kao što se pojavljuju na nogama, varikozne vene kod nekih žena u trudnoći mogu da se pojave i na intimnim regijama. Ako patite od njih, sedenje može biti neprijatno. Da biste ublažili neugodnost, možete sedeti na kesi sa ledom uvijenom u peškir. Vežbe za karlično dno takođe mogu da olakšaju – olakšavaju cirkulaciju krvi u toj regiji i ojačavaju okolno tkivo oko vena.
Pokušajte da se ne naprežete kada obavljate veliku nuždu – a ako i dalje boli, prislonite nežno rukom  na vaginu malo ispresavijanog toalet papira, ili uložak dok vršite nuždu. Na sreću, ove bolne vene nestaju mesec dana nakon porođaja.

Šta bi trebalo da radite
Jednostavna svakodnevna masaža regije između anusa i vagine (perineuma) može zaista da spreči cepanje i spasi vas od epiziotomije, pa ćete se brže i oporaviti nakon porođaja. Ruke treba da vam budu čiste, a nemojte ovo raditi ako imate herpes i slično.

1. Sedite u poluležeći položaj, savijte kolena i raširite noge. Namažite prste i perineum uljem sa vitaminom E, čisto biljnim uljem ili lubrikantom. Nemojte koristiti ulje za bebe, mineralno ulje ili vazelin.

2. Stavite jedan ili oba palca (do polovine) u vaginu. Pritiskajte istovremeno prema rektumu i ka spoljašnjim stranama. Radite to polako dok ne osetite da počinje da greje i da vas pecka. Radite ovu masažu oko dva minuta.

3. Polako i nežno masirajte donji deo vagine napred- nazad u obliku slova U, s pritiskom nadole i bočno.

4. Na kraju, masirajte tkivo napred-nazad palcem i kažiprstom oko 1 minut.

5. Masaža treba da bude lagana, da se ne biste povredili, jer ovo područje je osetljivo! Izbegavajte pritisak na uretru (urinarni otvor), jer to može da dovede do iritacije i infekcije.
 

 

1 komentara:

  • 20.01.2011. 22:44
    :-)

Prijavite se za newsletter

Budite u toku kad objavimo nove savete za mame i njihove najmilije.