gototopgototop

Trudnoća

  • Trudnoca
  • Trudnoca

Beba

  • Beba
  • Beba

Porodica

  • Porodica
  • Porodica

Vaša iskustva

Galerija

E-mail Novosti

Anti-spam pitanje 3+4=?
Ime:
Email:

Klinfo.hr

Besplatan sport

Zavod za udžbenike

Magično Bilje časopis



Zdrava ishrana

PDFŠtampaEl. pošta

( 12 Glasova )
Zdrava ishrana, 3.8 out of 5 based on 12 votes . MamaiBeba.rs

Fetus svu hranu potrebnu za svoj rast dobija iz onoga što vi jedete, zato je važno održavati dobru ishranu tokom cele trudnoće. Da bi ste postigli zdravu i uravnoteženu ishranu, trebate svakodnevno jesti hranu koja sadrži razumnu količinu skroba, ugljenih hidrata, belančevina, masnoća, minerala i vitamina.
Skrob i ugljenihidrati nalaze se u hlebu, žitaricama, testenini, pirinču i krompiru. Oni osiguravaju energiju, vitamine, minerale i vlakna. Mleko, meso, jaja, orasi, grašak nadoknađuju belančevine i minerale. Mleko i mlečni proizvodi poput tvrdog sira i jogurta daće vam belančevine, vitamine i kalcijum. Sveže voće i povrće i temeljno oprana salata dobri su izvor minerala i vitamina. Folna kiselina se može naći, s ostalim vitaminima u zelenim listovima povrća, voću, orasima, hlebu i pirinču.

Ako ste vegeterijanka, mora ćete uzimati više mleka, najmanje 600 ml dnevno, bilo pasterizovanog mleka ili mleka od soje, ili odgovarajuću količinu sira, jogurta i mlečnih proizvoda.


Vegetarijanci trebaju o svojoj ishrani razgovarati sa kvalifikovanim dijetičarom jer bi moglo doći do manjka kalcijuma, željeza i vitamina B12 koji se nalaze u namirnicama životinjskog porekla. Nastojte izbegavati grickati slatikše i piti gazirana pića, brzo hranu svesti na najmanju meru. Prestanite uzimati kofein u pićima poput čaja, kafe, čokolade i koka kole. U zamenu pokušajte zdravu vodu i razređene voćne sokove.

Vaša težina
Iako vam je tokom trudnoće potrebna dodatna energija kako biste udovoljili potrebama fetusa koji se razvija, i sačuvali masnoće za kasnije dojenje, nije vam potrebna naručito kalorična hrana. Ako ste pre trudnoće imali odgovarajuću težinu za vaš stas, dodatne kalorije su vam potrebne samo tokom poslednja tri meseca kada trebate jesti  oko 200 dodatnih kalorija dnevno. Naravno, ako je vaša težina iznad ili ispod normale, dobijanje na težini mora se razmotriti, a možda će biti i potrebna posebna dijeta. Za savet pitajte stručnjka.

 

comments

Postavi komentar


Security code
Refresh