Kegelove vežbe za trudnice

Kegelove vežbe su jednostavne ali vrlo efikasne i trebala bi ih naučiti svaka žena, trudna ili ne. Ove vežbe ne iziskuju mnogo napora, a korist je višestruka! U trudnoći, telo žene se menja.Kegelova vežba za trudnice Tako može doći i do slabljenja mišića dna karlice. Materica raste i mišići koji je podržavaju izloženi su naporu. Pravilne vežbe učvrstitće ovaj mišić i sprečiti pojavu nekontrolisanog mokrenja u trudnoći ili inkontinencije.

Kegelove vežbe sprečavaju inkontinenciju u trudnoći i nakon porođaja, pa učvršćuju mišiće koji će poboljšati vaše seksulane odnose nakon porođaja. Vežbe takođe smanjuju mogućnost pojave hemoroida, koja je česta kod trudnica, jer obuhvataju i rektalno područje. Vežbajući mišiće dna karlice, znaćete ih opustiti prilikom porođaja. Opuštanje čini porođaj ugodnijim, pa sprečava pucanje tkiva međice.

Kako ćete znati u kakvom su stanju mišići vašeg dna karlice?

Tokom mokrenja pokušajte zaustaviti srednji mlaz urina. Ako ste uspeli to uraditi lako i brzo, mišići vašeg dna karlice su u dobrom stanju. Ukoliko niste uspeli zaustaviti srednji mlaz, nakon nekoliko nedelja praktikovanja Kegelovih vežbi bićete iznenađeni rezultatima!

Praktično izvođenje Kegelovih vežbi
Tri jednostavna koraka i uradili ste vašu prvu Kegelovu vežbu:
- stegnite karlične mišiće dok mokrite, kao da pokušavate zaustaviti mlaz
- zadržite stegnuto dok izbrojite do 3
- polako popuštajte stezanje i opustite se.

Ove vežbe možete raditi bilo kad i bilo gde. Dok gledate televiziju, pravite ručak, vozite se u autu, čekate u redu za pregled kod doktora… Potrebno je samo stisnuti mišiće dna karlice i zadržati ih stisnute dok izbrojite do pet, zatim ih opustite i ponavljajte vežbu desetak puta, te postepeno povećavajte vreme izvođenja. Kada se vremenom uvežbate, ponavljajte nekoliko sesija dnevno. Kada vaše izvođenje Kegelovih vežbi postane uspešno, slobodno ih radite u različitim pozama. Ove vežbe možete nastaviti praktikovati i nakon porođaja.

Kako su nastale Kegelove vežbe?

Kegelove vežbe osmislio je dr. Arthur Kegel, po kojem su i  dobile ime. Bile su preporuka njegovim pacijentima još 1940. godine. Osmišljenje su da jačaju sve mišiće uro-genitalnog trakta.

{youtube}ToDCJ8gJd_U|400|300|{/youtube}

Autor: Anita Džanko
Izvor: Body.ba

Body.ba

0 komentara:

Prijavite se za newsletter

Budite u toku kad objavimo nove savete za mame i njihove najmilije.