Online shop

Ishrana dece u letnjem periodu

 

Takođe, nemali problem predstavljaju i slatkiši i razne grickalice koje deca posebno rado konzumiraju za vreme školskih odmora i gledajući televizijski program ili sedeći za kompjuterom.
 

Kraj školske godine, završne ocene i upisna groznica donose nervozu koja uglavnom znači i probleme s jelom. Pojava bolova u stomaku, posebno u predelu pupka, preteran ili nedovoljan unos potrebnih namirnica, pojave su koje zadaju muke roditeljima, a mučninu deci.

Problemi sa kojima se srećemo u ishrani dece tokom leta:

• veliki unos slatkih pića (sokova i ledenih čajeva)
• veliki unos sladoleda
• gubitak dnevnog ritma obroka
• zanemarivanje higijenskih navika.

Kako se nositi s navedenim problemima?

• Deci je potrebno znatno više tečnosti ukoliko borave u uslovima povišene temperature i fizički su aktivna. Stoga im voda mora biti uvek dostupna. Ukoliko dete rado pije sokove, ne treba zanemariti energetsku vrednost pića koje konzumira.

 

• Nema deteta koje ne voli sladoled. Radi se o kvalitetnoj i hranjivoj namirnici. Povoljniji su sladoledi koji se ližu jer su manji izgledi da previše hladna namirnica ugrozi grlo ili organe za varenje. Dogovorite se s detetom o tome koja je dnevna količina za njega najpovoljnija s obzirom na telesnu masu, ali i na dnevni ritam obroka.



• Slatkiše pokušajte zameniti svežim, sezonskim voćem, voćnim kolačima i kremama od svežeg voća.



• Najozbiljnije se treba posvetiti pranju ruku, voća, te uopšteno higijeni jela. To je potrebno kontrolisati u toku leta kako bi se opasnost od infekcija svela na minimum. Većina dece se ne snalazi u prirodi, na bazenu i na plaži, te je pojačan oprez i te kako potreban kod unosa i odabira hrane.



• Važno je napomenuti kako ishrana u letnjem periodu znači i smanjenu potrebu unosa kalorija. Stoga   nije potrebno podizati paniku ukoliko dete jede manje i nikako ne treba zanemariti unos kalorija u sokovima i sladoledima koji dominiraju letnim jelovnicima.

Preporučeni dnevni unos kalorija za decu:

• za dete od 1 do 3 godine oko 1 360 kcal ili 100 kcal/kg telesne mase dnevno
• za dete od 4 do 6 godina oko 1 800 kcal ili 380 kcal/kg telesne mase dnevno
• za dete od 7 do 9 godina oko 2 200 kcal ili 330 kcal/kg telesne mase dnevno

Ne zaboravite da...

• U jednoj čaši soka soka ima najčešće oko 100 kcal (sok od breskve 108 kcal; sok od borovnice 90 kcal; sok od narandže 84 kcal, sok od jabuke 94 kcal..).



• U 100 g mlečnog sladoleda ima 160 kcal, dok 100 g krem sladoleda ima oko 200 kcal. Ako  mlečni sladoled ima i čokoladni preliv ili dodatak karamela i lešnika ili badema, kalorijska vrednost se povećava.



• Jako je važno da dete i roditelji unose dovoljno tečnosti! Porast temperature znači povećanje potrebe za tečnošću i smanjenje potrebne dnevne količine kalorija.



• Narušene prehrambene navike mogu dovesti do pada telesne mase kod dece koja "ne vole da jedu" ili pak do povećanja masnih naslaga kod dece koja su sklona gojaznosti. Redovna kontrola telesne mase svakako je obaveza roditelja u letnjim mesecima, te je potrebno reagovati ukoliko se primete značajna odstupanja u odnosu na detetovu uobičajenu telesnu masu.

 

 

Izvor: www.gaialife.rs

 

 

Kompletan asortiman proizvoda namenjen bebama možete pogledati i poručiti u našoj internet prodavnici Mama i Beba

  • Knjiga Makrobiotika: energetska hrana

  • Poslastice za dijabetičare

  • Knjiga koja donosi zdravlje: recepti za pravilnu ishranu

Slični postovi

A (H1N1) i ishrana bebe

Ishrana dojilja

Ishrana dece u prvoj godini života

Ishrana odojčeta po mesecima

0 komentara:

Ostavi komentar

Prijavite se za newsletter

Budite u toku kad objavimo nove savete za mame i njihove najmilije.