Online shop

Oslobodite se trudničkih kilograma

Kada dobijete bebu suočeni ste sa neverovatnom srećom, najlepšim obavezama, ali i sa neminovnim viškom kilograma. Nutricionista Branka Mirković savetuje kako da se lako i bezbedno oslobodite „bejbi“ kilograma.


Pohvalno je što mlade majke žele da brinu o svom telu, ali ne bi trebalo da se uslovanjavaju rokovima i sebi daju nerealne zadatke. Nakon porođaja telo se prirodno vraća u formu, a lekari strogo zabranjuju rigorozne dijete i iscrpljujuće vežbe. Ako biste pustili organizam da se bori sa masnim naslagama svojim tokom, velika je verovatnoća da ćete izgubiti trudničke kilograme za, otprilike, tri meseca. To, naravno, ne važi u slučajevima ekstremnog gojenja i poremećaja u ishrani.

Lagana ishrana bez masnoća i začina

Mame koje doje treba da znaju da je dovoljno svega 350 kalorija više u vreme laktacije koje treba da uzimaju. To je svega pola litre mleka ili jogurta, a treba izbegavati da jedete što više, jer to ne utiče na proizvodnju mleka, nego na pojačanja na vešem telu. Nutricionista Branka Mirković preporučuje da ishrana bude lagana, bez masnoća, raznovrsna i ne mnogo začinjena. Uz takvu dijetu i dosta tečnosti, trebalo bi da gubite oko jednog kilograma nedeljno. Takođe, mame treba da znaju da je dojenje, osim što je zdravo za bebu, korisno – sagoreva neverovatnih 500 kalorija dnevno.

 

– To je lagano i potpuno bezbedno gubljenje kilograma. Ali, ako imate loše navike, preterani višak kilograma, zdravstvene probleme ili poremećaje ishrane, što podrazumeva, nekontrolisano prejedanje, zavisnost od neke hrane, konsulstujte stručnjake. Uz kontolu i pravilan individualni program možete izgubiti i 10 procenata telesne mase mesečno veoma kontrolisano i bezbedno. Tako ćete naučiti kako da promenite navike, obuzdate nekontrolisanu želju za hranom, šta i koliko da jedete – kaže poznata nutricionistkinja koja preporučuje svim damama da im kvalitetan režim ishrane bude stil života.



Ona, kao pravilan i zdrav režim ishrane, predlaže: raznovrsnu hranu iz svih grupa namirnica, niskomasnu i niskokaloričnu, gde moraju biti zastupljeni ugljeni hidrati, belančevine, masti sa omega 3 kiselinama, voće i povrće, sezonsko.

Hranite se zdravo

– Nije zdravo odricati se svega što volite. Osim toga, postoje predrasuda da zdrava hrana nije ukusna. Uz malo kreativnosti u načinu pripremanja, hrana može biti ukusna i da posle osetite sitost, i puno snage – objašnjava naša sagovornica.


Ukoliko, ipak, imate povremene napade gladi zasitite se čašom vode, a glad ćete uspešno smiriti šakom badema, integralnim hlebom, integralnim pirinačem, jogurtom, svežim povrćem i voćem.



Mame moraju da vode računa, jer ne smeju da budu gladne i nervozne, jer to bebe svakako osete.
– Jedite namirnice koje imaju sporiji glikemiski indeks, duže drže sitost, a i ako dojite i bebama prijaju – preporučuje Branka Mirković.
Uz mnogobrojne obaveze oko bebe nećete ni primetiti, da ste zreli da ponovo uđete u devojačku garderobu.

Predlog dnevnog menija

Doručak: 3 supene kašike „Fit muslija“, 2 dl jogurta i 150 gr sezonskog voća
Užina: 200 gr voća
Ručak: lagana čorba od povrća, 150 gr nemasne piletine, ćuretine, teletine ili ribe sa barenim povrćem i salatom, začinjenom maslinovim uljem
Večera: 60 gr testenine ili 250 gr mladog krompira barenog sa salatom

Za mame koje ne doje

Mame koje ne doje mogu lako da se uobroče prema bebinim obrocima.
– Treba da jedete sve, a tajna je u količini. Da lakše izmerite potrebnu količinu hrane odredite jedan tanjir koji ćete stalno koristiti – savetuje Branka Mirković, nutricionista.
 

Izvor: Blic žena

 

 

Kompletan asortiman proizvoda namenjen bebama možete pogledati i poručiti u našoj internet prodavnici Mama i Beba

 

  • Knjiga Lečenje sokovima od povrća

  • Knjiga koja donosi zdravlje: recepti za pravilnu ishranu

  • Knjiga Ishrana 80 10 10

Slični postovi

Postpartum dijeta - Ishrana porodilja

Ishrana dojilja

Dijeta u trudnoći je zabranjena

0 komentara:

Ostavi komentar

Prijavite se za newsletter

Budite u toku kad objavimo nove savete za mame i njihove najmilije.